top of page

מערת נקבות המים

נ.צ. 612774 / 191048

שמות נוספים: חירבת מדרס / חירבת דרוסיה

מערה משולבת פעמון-קראסט-וחציבת נקבות יפה מאוד המעברים בתוך המערה קצת קשים וישנו חשש מקרציות מחילות המערה בנויות ממחילות קרסטיות טבעיות אשר הורחבו בחלקן על ידי אדם ובחלקן זרימת המים הוסטה על ידי חציבת נקבות גדולות ומרשימות. בחלק הדרומי של המערכת זרמו מים (מערת חלולים-ראה ערך דרומה לכאן) בערך עד שנת 2001 ומאז המערה כולה יבשה. בחלק הצפוני של המערכת, המחילות חתוכות על ידי מערות פעמות מאוחרות יותר. ביציאה מאחת המערות יש שלט עם שם המערה. הכניסה עם השלט נמצאת 30 מטר מתחת (מזרחית) לעץ אשל גדול.

מערת נקבות המים משלבת פעילות קארסטית טבעית וחציבה מלאכותית של נקבות מעשה ידי-אדם. בתוך המערה יש צורך בזחילות בין אולם לאולם, חלקן קשות לבלתי-מנוסים. כמו כן, ישנו חשש מקרציית המערות באיזורים הפנימיים יותר של המערה. זרימת המים הטבעית בתוך המחילות הקארסטיות הוסטה על-ידי האדם באמצעות חציבת נקבות גדולות ומרשימות. בחלקה הדרומי של המערכת זרמו בעבר מים עד שבשנת 2001 לערך הפסיקה הזרימה ומאז המערה יבשה לחלוטין. בחלקה הצפוני של המערכת חוצות את המחילות מערות פעמון אשר נחצבו בתקופה יותר מאוחרת.


איך מגיעים?

נוסעים על כביש 35 לכיוון מזרח, פונים שמאלה לבית גוברין-מרשה ושוב שמאלה לכביש עפר עד שמגיעים למערת נקבות המים. 30 מ' מזרחית לעץ אשל גדול יש שלט המציין את הכניסה אל המערה.


הנחיות נוספות

  • יש להיכנס אל המערה עם פנסים.

  • מגיני ברכיים לא חובה על אף שיש זחילות.

109 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

bottom of page