top of page

מערת קמין רווק

נ.צ. 802875 / 268509 גובה: 1334 מ'

מערת קמין רווק היא אחת המערות המרשימות בארץ, הממוקמת בסלע גיר מתקופת היורה, בתצורת חרמון. המערה נוצרה בעקבות תהליכים גיאולוגיים ייחודיים והיא מורכבת משלושה קמינים קרסטיים המתפתחים לאורך סדק בכיוון מזרח-מערב. הפתח הראשי של המערה פעור בדופן של דולינה רחבה, והוא מוקף בגבעות נמוכות וסלעיות-טרשיות.


הגישה למערה איננה פשוטה ומסוכנת מבחינה ביטחונית, ולכן היא דורשת אישור מיוחד מצה"ל. ניתן להגיע אל המערה דרך ציר המוצבים העולה להר דב או דרך ציר מספר 5. הירידה אל המערה דורשת שימוש בחבל אותו ניתן לעגון לעץ הגדל בסמוך לפתח המערה. הגישה אל הקמין השלישי מחייבת טיפוס על קיר בתוך המערה באורך של כ-6 מטרים והיא דורשת ציוד טיפוס מתקדם.


במערה נצפו עטלפים בודדים, אך לא זוהה מינם. המערה מצריכה ציוד מיוחד וידע מקצועי בחבלים כדי לרדת אליה: חבל באורך 40 מטרים לגלישה אל תחתית הקמין השני, וחבל נוסף באורך 25 מטר כדי להגיע לקמין השלישי. הקמין השלישי הוא המרשים ביותר, תקרתו מגיעה לגובה של 25 מטרים והוא קטן יחסית בגודלו, שטחו בגודל 1.6x2.5 מטר בלבד. הקמין עצמו מכוסה במשקעי מערות מרשימים, הכוללים נטיפים, זקיפים, פניני-מערות ועוד. בקמין קיימת גם נקודת בליעה למים הזורמים באיזור.

מערת קמין רווק
מערת קמין רווק

26 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

Comentarios


bottom of page